سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بتن آماده

بتن ماده‌ای است که از ترکیب آب، سیمان و سنگدانه ساخته می‌شود. در حالت کلی، منظور از بتن، بتنی است که از مخلوط کردن سنگدانه‌های ریز و درشت، سیمان و آب تولید می‌شود. این مخلوط پس از گذشت زمان کافی به ماده‌ای سنگ‌مانند تبدیل می‌شود. سنگدانه درشت معمولاً شن یا سنگ خرد شده و سنگدانه ریز ماسه است. در طول سخت شدن یا عمل آمدن بتن، سیمان به صورت شیمیایی با آب ترکیب می‌شود و بلورهای قوی تشکیل می‌دهد که سنگدانه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند، فرآیندی که هیدراتاسیون نامیده می‌شود.

بتن آماده

بتن آماده، یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز است. بتن آماده در کارخانه‌ها تولید شده و توسط کامیون‌های حمل و نقل به محل پروژه منتقل می‌شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولان‌ها، سرباره کوره‌ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه شود. همچنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهای هیدرولیکی و متراکم‌کننده‌های مختلف استفاده شود.

انواع بتن آماده

بتن آماده یکی از مهم‌ترین مواد ساختمانی است که در پروژه‌های ساخت و ساز به کار می‌رود. این نوع بتن، در کارخانه‌های تولید بتن ساخته شده و آماده استفاده در محل اجرا می‌شود. عیار بتن نشان‌دهنده میزان سیمان در طرح اختلاط بتن است. بتن آماده در عیارهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. در ادامه به معرفی انواع بتن آماده می پردازیم:

1. بتن آماده عیار 150

بتن آماده عیار 150 یکی از انواع بتن آماده است. در این نوع بتن، مقدار سیمان مصرفی بر حسب نوع و کیلوگرم در واحد حجمی بتن مشخص می‌شود. بتن آماده عیار 150 معمولاً در ساخت و سازهای کوچک و معمولی، اجرای پی، ساخت دیواره‌های پیش‌ساخته بتنی، ساخت جاده و... استفاده می‌شود.

2. بتن آماده عیار 200

بتن آماده عیار 200 یکی از انواع بتن آماده است که دارای مقاومت بالا می‌باشد و می‌تواند تحت فشار و بارهای سنگین عملکرد خوبی داشته باشد. این ویژگی به خصوص در ساختمان‌ها و سازه‌هایی که نیاز به مقاومت بالا دارند، مانند ساختمان‌های بلند، پل‌ها و سدها، بسیار اهمیت دارد.

3. بتن آماده عیار 250

بتن آماده عیار 250 یکی از انواع بتن آماده است که دارای مقاومت مناسبی می‌باشد. این نوع بتن معمولاً در پروژه‌هایی که به مقاومت متوسط نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن آماده عیار 250 به صورت آماده از کارخانه‌ها تولید شده و توسط کامیون‌های حمل و نقل به محل پروژه منتقل می‌شود.

4. بتن آماده عیار 300

بتن آماده عیار 300 یکی از انواع بتن آماده است که در ساختمان‌ها و پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عیار بتن یا ملات به مقدار سیمان استفاده شده در آن براساس واحد حجم هر کشور گفته می‌شود. در ایران، برای بتن آماده، عیار به مقدار سیمان در هر مترمکعب بتن اشاره دارد.

5. بتن آماده عیار 350

بتن آماده عیار 350 به معنی استفاده از 350 کیلوگرم سیمان در هر مترمکعب بتن است. این نوع بتن بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت و ساز دارد و از این رو خریداران همواره به دنبال قیمت بتن آماده 350 هستند. از بتن عیار 350 می‌توان در ساختمان‌های کوچک و معمولی، اجرای پی، ساخت دیواره‌های پیش‌ساخته بتنی، ساخت جاده و ... استفاده کرد.

6. بتن آماده عیار 400

بتن آماده عیار 400 یکی از انواع بتن آماده است که در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. عیار بتن به مقدار سیمان مصرفی در هر مترمکعب بتن اشاره دارد. بتن آماده عیار 400 به معنی استفاده از 400 کیلوگرم سیمان در هر مترمکعب بتن است. این نوع بتن معمولاً در پروژه‌های ساختمانی کوچک و معمولی، اجرای پی، ساخت دیواره‌های پیش‌ساخته بتنی و ساخت جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

بتن آماده یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف در صنعت ساخت و ساز است. این نوع بتن، در کارخانه‌ها تولید شده و توسط کامیون‌های حمل و نقل به محل پروژه منتقل می‌شود. بتن آماده از ترکیبات مختلفی مانند شن، ماسه، آب و سیمان تشکیل شده است. مقدار ترکیب این مواد براساس درجه‌بندی بتن و توصیه مشاور سازه تعیین می‌شود. بتن آماده در عیار های مختلفی از جمله عیار 150، عیار 200، عیار 250 و... تولید می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بتن آماده 200 عیار با مجموعه میعاد بتن تماس حاصل نمایید.

02636505555